[DEZE PAGINA WORDT REGELMATIG BIJGEWERKT]

Op deze pagina een overzicht van een aantal verenigingstaken waartoe we leden in staat willen stellen deze op zich te nemen. Dit naar aanleiding van het bericht “BCR: zet je schouder naast die van ons”

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt. Nieuwe taken, vervulde taken, uitgewerkte taken. Bovenaan staan eerste de al uitgewerkte taken. Daaronder nog on-uitgewerkte taken (die al wel ingevuld kunnen worden). Heb jij suggesties, interesse of wil je aan de slag? Mail dan  of neem contact op met William (06-31493584).

Tikkies versturen

Doel: meer binding van onze leden met de vereniging en andere beachvolleyballers door het mogelijk maken van veldhuur, kledingaankoop, toernooideelname en verkoop van drankjes uit de Beach Cave. Deze dingen worden nu betaald via (1) de mobiele pinautomaat en (2) Tikkies.

Tikkies omdat er meestal niet iemand aanwezig is die de Beach Cave beheerd en de pinautomaat kan bedienen.

Taken: met regelmaat de mensen die bedragen te betalen hebben een Tikkie sturen. De verkoop van drankjes wordt opgeschreven in de Beach Cave en andere verkoop wordt gedeeld in de appgroep BCRo Tikkies.

Wat vraagt het:

  • wanneer je dit doet is volledig zelf in te delen, wel met enige regelmaat (eens per 1 a 2 weken). Op dat moment vraagt het 0 tot 15 minuten, ook afhankelijk van de drukte (zoals toernooien) en hoe handig je ermee wordt
  • enige punctualiteit (overzicht houden in de administraties) en vertrouwelijkheid (je hebt toegang tot de BCR rekening en vraagt namens BCR mensen te betalen)

Samenwerking en communicatie: je hebt contact met (a) degenen die de Beach Cave inkoop/voorraad/verkoop doen, (b) de anderen in de Tikkie-appgroep, die bijvoorbeeld zorgdragen voor kleding of veldhuur, (c) de penningmeester, die ook je inhoudelijke aanspreekpunt is.

Facturen sturen

Doel: Per seizoen sturen we ongeveer 40 facturen. Voor veldhuur, activiteiten, sponsoring en samenwerkingen. Het is een stevige basis voor het kunnen betalen van de jaarlijkse huur van onze locatie à +/- €13.000.

Taken: het opstellen en versturen van facturen. Iemand anders voorziet jou van de informatie die hiervoor nodig is (contactpersoon, contactgegevens, activiteit, bedrag, etc). Jij stelt de factuur op, verstuurd deze en zet deze in de centrale administratie. Niet-betaalde facturen verstuur je een reminder voor.

Wat vraagt het:

  • In de periode april-oktober ongeveer 4 uur tijd. Verdeeld over verschillende momenten, bijvoorbeeld 1 a 2 keer per maand.
  • Enige precisie (facturen en de administratie ervan klopt) en vertrouwelijkheid (je hebt toegang tot de mail, centrale administratie en vraagt namens BCR mensen/organisaties te betalen)

Samenwerking en communicatie: je hebt contact met (a) de appgroep BCRo Facturen met daarin de verantwoordelijken voor veldverhuur, clinics en activiteiten, sponsoring en samenwerkingen, (b) de penningmeester, die ook je inhoudelijke aanspreekpunt is.

Toernooidagen organiseren

Doel: meer plezier in beachvolleybal en betrokkenheid bij BCR voor onze leden en andere liefhebbers, door het helpen organiseren van toernooien of evenementen “op de dag zelf”.

Taken: je geeft aan welke toernooidagdelen je beschikbaar bent om op Nessebeach aanwezig te zijn en de organisatie van de dag mede te verzorgen. Denk aan: velden klaarmaken, deelnemers ontvangen, schema’s maken en communiceren, uitslagen verwerken, Beach Cave bemensen, prijsuitreiking regelen en alles wat zich verder voordoet regelen.

We hebben het dus niet over de voorbereiding van een toernooi of evenement, het gaat alleen om de uitvoering op de dag zelf.

Wat vraagt het:

  • Wanneer en hoe vaak je dit doet is volledig zelf te bepalen, je komt in een appgroep en kan daarin zelf aangeven wanneer je kan. Bijvoorbeeld juist als je kinderen meedoen aan een toernooi, of de ochtend/middag voor-/nadat je zelf meedoet.
  • Enthousiasme en plezier in organiseren
  • Ervaring is niet nodig, in principe ben je altijd met minimaal twee mensen samen bezig.

Samenwerking en communicatie: je hebt contact met (a) de appgroep BCRo Toernooien & Events waarin de toernooien en activiteiten gedeeld worden, (b) degenen vanuit het bestuur, het Team Toernooien of Team Activiteiten, die de voorbereiding van het toernooi/event doet.

Sleutelbeheer coördineren

Doel: meer gebruik van de locatie door leden en anderen, doordat er structuur en inzicht is in wie de sleutel heeft van het hek en/of de Beach Cave. En vervolgens dat wanneer nodig er geopend en afgesloten kan worden. 

Taken: (1) zorgen voor een up-to-date overzicht van wie welke sleutel(s) heeft, (2) laten bijmaken van sleutels naar behoefte, (3) coördinatie van wie welke dag de locatie kan openen en sluiten, (4) bij extra activiteiten, veldhuur of veldreserveringen coördineren dat er iemand opent en sluit, (5) beheren van de appgroepen die nodig zijn voor bovenstaande taken

Wat vraagt het:

  • De eerste drie taken vragen weinig tijd en zijn volledig zelf in te delen.
  • Taak vier kan meer tijd vragen en ook soms snellere actie. Deze taak is niet de eerste prioriteit en kunnen we uitvoeren zodra hier ruimte/tijd voor is. 
  • Je vindt het leuk om dit “op orde te brengen” en vervolgens te coördineren

Samenwerking en communicatie: je bent onderdeel van (1) Team Onderhoud die zorg draagt voor Nessebeach, (2) maakt deel uit van een aantal appgroepen om in contact te kunnen zijn met mensen die een sleutel hebben (3) werkt met name voor de eventuele taak 4 samen met Team Toernooien, Team Activiteiten en Team Verhuur

Nog-niet uitgewerkte taken (die al wel ingevuld kunnen worden)

  • Sociale media updates plaatsen
  • Website coördineren 
  • Bedrijventoernooi mede-organiseren
  • Veldreserveringen coördineren
  • WhatsApp Community incl appgroepen beheren
  • Mails geïnteresseerden beantwoorden
  • Inschrijfformulier en ledenadministratie afhandelen en in orde maken
  • Vaste veldhuur organiseren
  • Externe groepen (bijv. veldhuur, clinics, scholen) ontvangen
  • Trainers coördineren
  • Trainersopleiding- en begeleiding organiseren
  • Kledingvoorraad beheren
  • Horeca voorraad beheren
  • Los materiaal beheren (ballen, harken, netsystemen, vlaggen, muzieksysteem, sportmateriaal)
  • Locatie beheer; zandbak, onkruid, schoonmaken etc.
  • Trainingsgroepen indelen